Banerová reklama |
Napsal uživatel Administrator |
Sobota, 10 Prosinec 2011 15:54 |
Bannerová reklamaOd klasických reklamních bannerů se postupně přechází k jiným typům reklamy – PPC, Affilate, kontextová reklama. Důvodem je tzv. bannerová slepota, tedy fakt, že lidé už si na obrovské hýbající se bannery zvykli a zkrátka je dokáží ignorovat, přehlédnout. U reklamních bannerů se platí obvykle za počet zobrazení, nikoli za proklik a získání návštěvníka se tedy s klesající mírou prokliku prodražuje. Kdy banner použítPokud jste malá firma s malým rozpočtem na reklamu, pravděpodobně bude vždy výhodnější jiný způsob reklamy než banner. Bannerová reklama je obvykle špatně cílená. Reklamní bannery jsou k vidění převážně na hojně navštěvovaných serverech jako je např. Seznam. Takové stránky nemají úzce specifickou cílovou skupinu, reklama na nich se proto hodí jednak pro segenty, jejichž cílová skupina je také velmi široká (např. mobilní oparátoři).
Výborně se také bannerová reklama hodí pro brandové reklamní kampaně, tedy pro posílení značky. V tomto případě je totiž účelem, aby co co největší okruh lidí značku zaregistroval, nízká míra prokliku bannerů tím pádem vůbec nevadí.
Banner si můžete zakoupit i na menších, dobře cílených webech (např. veganství) s malou návštěvností (takových těch, co ani s reklamou vlastně nepočítají a nemají vytvořené podmínky reklamy, ceník apod. To je výhodné pro menší firmy, jednak kvůli lepší cílenosti, často i nižší ceně. Takový vhodný web budete muset aktivně vyhledat a s majitelem se na podmínkách domluvit. Výhodou obvykle bývá to, že vaše reklama může být na webu tou jedinou, uživatel jí tedy není zahlcen a té vaší si spíše všimne. I v tomto případě se ale může lépe vyplatit textová reklama.
Kolik banner stojíCena za umístění banneru zohledňuje několik faktorů:
- poskytovatel reklamního prostoru – jak už to tak bývá, u každého platí jiná cena
- velikost reklamního banneru – čím větší banner, tím samozřejmě dražší
- stránka, na které je banner umístěn – titulní stránka bývá obvykle nejdražší, stránky na nižší úrovni levnější
Cena se obvykle počítá za 1000 zobrazení (impresí), u těch malých webů se spíš dá dohodnout na platbě za měsíc.
|