Zpětné odkazy
Zpětné odkazy (backlinks) jsou odkazy, odkazující na stránku z jiné stránky. Nezáleží přitom na tom, jestli odkaz vede ze stejného webu (interní zpětný odkaz) nebo z webu cizího (externí zpětný odkaz).
Externí zpětné odkazy přímo zvyšují návštěvnost webu (někdo na jiném webu na odkaz klikne a navštíví můj web). Všechny zpětné odkazy zvyšují návětevnost webu i nepřímo, tím, že zvyšují pagerank stránky a zvyšují váhu klíčových slov obsažených v textu odkazu.
Vytváření zpětných odkazů
Zpětné odkazy se dají získat:
- samovolně (někdo na váš web sám od sebe odkáže) – nejjednodušší způsob jak toho docílit je mít zajímavý a kvalitní (anebo kontroverzní) obsah
- výměnou s jiným webem (vy odkážete na něj, on na vás)
- placený odkaz na jiném webu
- přidáním odkazu do internetových katalogů
- uvedením webu např. v kolonce web v komentářích v diskuzním fóru apod. (POZOR, podepisujete-li se odkazem na svůj web všude kam se jen pohnete a ještě se tam hýbete vlastně jen kvůli tomu odkazu, tak to je SPAM a to se nedělá!)
Anchor text
Anchor text je text odkazu, tedy to, co je mezi tagy <a> a </a>. Pokud anchor text obsahuje klíčová slova, zvýší se pak váha těchto klíčových slov na odkazované stránce. Dokonce může být stránka vyhledávačem nalezena na nějaké klíčové slovo, které sama vůbec neobsahuje, pokud je takové slovo v textu odkazů.
Výběr konkrétní stránky
Při výběru stránky pro výměnu nebo přidání odkazů dávejte v první řadě pozor, aby stránka byla vyhledávačem vůbec zaindexovaná. Důležitý je také pagerank, ten by měl být co nejvyšší, takže čím níže bude stránka v hierarchické struktuře webu, bude pagerank pravděpodobně nižší.
Důležitý je ale také tématický pagerank, měli byste tedy vždy zvolit stránku, která tématem odpovídá té, pro kterou chcete získat odkaz. Tedy nevolit nejvyšší pagerank za každou cenu. Zvláště to platí v případě více navštěvovaných katalogů, kde umístění ve vhodné kategorii znamená i dost návštěvníků, kteří přijdou přímo z katalogu.
Odkud vedou odkazy?
Hlavní „odkazy“ na web se dají zjistit poměrně snadno. Můžeme je vyčíst ze statistik přístupů. Odkazy z webů, ze kterých moc lidí nechodí můžeme nalézt např. ve vyhledávačích Google nebo Jyxo pomocí parametru link:. Např. tedy link:www.webtvorba.cz.
Je třeba mít na paměti, že takto se nenajdou všechny odkazy. Nenajdou se odkazy ze stránek, které nemá vyhledávač zaindexované. Google navíc nevrací ani všechny zaindexované stránky, vybírá jen ty zřejmě kvalitnější. To ale neznamená, že o těch ostatních neví, jen je prostě neukáže.
|