Velkoplošný tisk - reklamní plachty

Pojmy
Vysvětlení některých pojmů PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Sobota, 10 Prosinec 2011 15:23

Zde naleznete jednoduše vysvětlené některé nyní obemílané pojmy

 

 
car wrap PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Čtvrtek, 26 Duben 2012 03:30

Co je car wrap (car wraping)?


Stručně řečeno je car wrap - auto zábal jde o nalepení folie na auto.

Důvody proč to udělat:

- ochráníte stávající lak proti kamínkům, asfaltu a podobně

- získáte nový svěží vzhled auta

- poničené díly je možné následně lehce přelepit

- po sundání polepu je lak jako nový není nijak opotřebován

Aktualizováno Čtvrtek, 26 Duben 2012 03:38
 
HTML PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Sobota, 10 Prosinec 2011 15:36

Tvorba webu v HTML

Webová prezentace jakéhokoliv subjektu snažícího se zviditelnit v internetovém prostředí je velice individuální záležitostí. Stejně jako každý uživatel internetu je i každá firma na něm prezentující své výrobky, služby odlišná a oproti jiným specifická. Z tohoto důvodu je důležité při nové tvorbě webových prezentací přistupovat individuálně a specificky. Na Vaše přání na základě Vaších požadavků Vám vytvoříme internetovou prezentaci šitou na míru v HTML kodu.
Postup vytvoření internetové prezentace v HTML:
  1. Prvotní komunikace se zákazníkem zjištění jeho představy a potřeb.
  2. Analýza jeho produktu, vnějšího prostředí, trhu a potencionální segment zákazníku.
  3. Opětovná schůzka se zákazníkem jejíž  úkolem je konfrontace zjištěných skutečností.
  4. Vypracování předběžné podoby webové prezentace.
Webové prezentace vytvořené pomoci HTML kódu jsou hlavně určeny pro menší až střední firmy, které chtějí mít prezentaci o několika málo stránkách s informacemi o sobě, referencemi a kontakty. Pro složitější prezentace s častou aktualizací případně s E-Shopem je vhodný některý z redakčních systému, např. JOOMLA.
Cena je: Od 5000* Kč

* Vzhledem k tomu že internetové stránky jsou vždy zcela specifické odvíjí se i jejich cena podle požadovaných kriterii a může se liši podle náročnosti stránek.
Aktualizováno Čtvrtek, 26 Duben 2012 04:05
Celý článek...
 
CMS PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Sobota, 10 Prosinec 2011 15:30

Co je CMS?

CMS

(Content management system) znamená redakční systém určený pro správu obsahu a tvorbu www stránek. Jako je i Joomla  tj.:je software šířený pod licencí GNU GPL, tzn., že je k dispozici a její uživatelé jsou oprávněni program kopírovat, upravovat vylepšovat a distribuovat dalším uživatelům.

Slovo Joomla (vyslovuje se Džumlá) má arabský původ a znamená „dělat dohromady“. Společně vytvářet a vylepšovat, to byla hlavní myšlenka skupiny vývojářů, kteří se v roce 2005 odtrhli od projektu Mambo a v roce 2006 spustili první verzi volně šiřitelného publikačního systému Joomla!. Dnes se Joomla těší velké oblibě sta tisíce uživatelů po celém světě a pravidelně se umísťuje na prvních příčkách v hodnocení redakčních systémů.

Využití CMS!

Oblíbenost redakčních systému neustále roste především díky uživatelsky přívětivému prostředí a fexibilitě celého systému. Ke správě obsahu není nutná znalost HTML, PHP, ani jiných programovacích jazyků. Správcovské prostředí je intuitivní a vytváření textu pro zveřejnění na webu je snadné a uživatelsky přívětivé, podobné jako ve Wordu. Síla CMS spočívá v možnosti rozšíření funkcí pomocí nepřeberného množství přídavných modulů, komponentů, pluginů, grafických šablon a dostupnosti ve více něž 30 jazykových verzích včetně češtiny.

Takto lze v  Joomle poměrně snadno a rychle vytvářet:

  • jednoduché firemní internetové prezentace
  • propracované webové prezentace s profesionálním vzhledem
  • e-shopy, online obchody
  • intranetové a extranetové aplikace
  • osobní a rodinné internetové prezentace, blogy
  • školní a třídní www stránky
  • internetové stránky pro vládní a neziskové organizace
  • www stránky pro sportovní a jiné kluby
  • komunitní portály
  • online magazíny a časopisy
  • diskusní fórum
 
SEO PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Sobota, 10 Prosinec 2011 15:25

Co je to SEO - optimalizace pro vyhledávače?

SEO je zkratka odvozená z anglického výrazu Search Engine Optimization, v čekém překladu optimalizace pro vyhledávače.

 
Jedná se o velmi efektivní marketingový nástroj, jehož cílem je zvýšení počtu a cílené oslovení návštěvníků webových stránek.
 
SEO je proces ve kterém vaše stránky uzpůsobeny k efektivní komunikaci klíčových slov vyhledávačům. Optimalizace vašich stránek umožňuje dosažení vyšších pozic ve vyhledávačích. Umístění ve vyhledávačích závisí na dvou hlavních faktorech: jedinečný obsah obsahující vhodná klíčová slova a oblíbenost vašich stránek vyjádřena počtem a kvalitou odkazů směřujících na vaše stránky. Dalšími důležitými faktory ovlivňujícími umístění ve vyhledávačích jsou architektura stránek, dostupnost a viditelnost obsahu, použité kódování a zda se stránky jeví vyhledávačům jako přirozené. 

SEO-optimalizace stránek pro vyhledávače


Co přesně znamená SEO - optimalizace pro vyhledávače ?
SEO je mocný marketingový nástroj, využívaný k propagaci jakékoliv webové prezentace na internetu.
Většina z nás by si mohla myslet, že mít graficky zajímavaou webovou prezentaci je dostačující, ale ve skutečnosti tomu tak není. Jaký je význam mít www stránky, které nikdo nemůže najít?
Víte, že naprostá většina uživatelů internetu v ČR vstupuje na www stránky prostřednictvím vyhledávačů jako jsou Google nebo Seznam?
Víte, že lze ovlivnit umístění v těchto vyhledávačích a výrazně tak zvýšit počet návštěvníků vašich stránek? Optimalizace stránek od nás je navržena tak, aby bylo dosaženo co nejlepších výsledků v těchto vyhledávačích.
Pokud potenciální zákazník hledá na internetu produkty nebo služby, které nabízíte je potřeba se ujistit, že vás najde.
 

Co by měla optimalizace pro vyhledávače zahrnovat?

  1. SEO analýza

  • analýza klíčových slov
  • analýza konkurence
  • analýza zpětných odkazů
  • návrh optimalizace webu - součástí návrhu je i cena SEO optimalizace
 
 
  1. Návrh klíčových slov

  • kompletní seznam na které klíčové slova se zaměřit
  • zhodnocení klíčových slov z hlediska konkurence
  • přehledné statistiky týkající se klíčových slov
 
  1. Seo servis

  • Copywrighting
  • indexace stránek
  • optimalizace strukury -  úprava kódu
 
 
  1. Link building - budování zpětných odkazů

  • registrace do katalogů
  • výměna odkazů
  • linkbaiting

 

 

Cítíte se připraveni?

 
Je naší milou povinností vás upozornit na situaci, že optimalizace stránek může výrazně zvýšit návštěvnost vašich stránek. V tomto bodě je potřeba si uvědomit, zda je na to váš server připraven a zda máte kapacity na pokrytí zvýšeného počtu objednávek
 
V dnešní době je hlavním kritériem posouzení úspěchu investice do komerčních, ale i nekomerčních www stránek počet návštěv a konverzí.
Víme, jak udělat vaší webovou prezentaci úspěšnou.

Co je to SEO - optimalizace pro vyhledávače?

SEO je zkratka odvozená z anglického výrazu Search Engine Optimization, v čekém překladu optimalizace pro vyhledávače.

Jedná se o velmi efektivní marketingový nástroj, jehož cílem je zvýšení počtu a cílené oslovení návštěvníků webových stránek.

SEO je proces ve kterém vaše stránky uzpůsobeny k efektivní komunikaci klíčových slov vyhledávačům. Optimalizace vašich stránek umožňuje dosažení vyšších pozic ve vyhledávačích. Umístění ve vyhledávačích závisí na dvou hlavních faktorech: jedinečný obsah obsahující vhodná klíčová slova a oblíbenost vašich stránek vyjádřena počtem a kvalitou odkazů směřujících na vaše stránky. Dalšími důležitými faktory ovlivňujícími umístění ve vyhledávačích jsou architektura stránek, dostupnost a viditelnost obsahu, použité kódování a zda se stránky jeví vyhledávačům jako přirozené.
Aktualizováno Čtvrtek, 26 Duben 2012 03:56
 
PageRank PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Sobota, 10 Prosinec 2011 15:48

PageRank 

Pagerank (PR) je číslo, vyjadřující popularitu webu. Každý web má nějaký pagerank (minimálně nulový). Když web odkazuje na jiný web, část pageranku mu předává (sám ale o žádný nepřichází, jen zvýší hodnotu pageranku druhého webu o poměrnou část vlastního).
Tedy čím více webů s vyšším pagerankem na můj web odkazuje, tím vyšší pagerank bude mít i můj web.
Čím vyšší pagerank stránka má a čím méně dalších odkazů se na ní vyskytuje, tím vyšší hodnotu pageranku předá.

Původ PageRanku 

Pagerank jako hodnotící kritérium vymyslel Larry Page – jeden ze zakladatelů vyhledávače Google.
Název Pagerank tedy patří pouze Googlu. Ostatní vyhledávače jej jako kritérium převzaly a nazývají ho po svém. Princip je ale stejný a obecně se mluví o pageranku.

K čemu je pagerank dobrý? 

Pagerank může být jedním z kritérií, podle kterých vyhledávače či katalogy řadí své odkazy při vyhledávání i v sekcích. Podstata pageranku totiž spočívá v poměrně logickém předpokladu, že když na stránku odkazuje více webů a tyto weby jsou kvalitnější (mají vyšší pagerank), že taková stránka je pak také kvalitním a tedy relevantnějším zdrojem (přece proč by nějaký třeba odborník odkazoval na podřadný amatérský článek).

Pagerank stránek jednoho webu 

Hodnota pageranku se vypočítává pro každou stránku zvlášť, tj. různé stránky webu mají různě vysoký pagerank. Nejvyšší pagerank má ve většině případů úvodní stránka webu. Je to proto, že na ní obvykle vedou odkazy z jiných webů (např. katalogů) a obvykle na ní vede odkaz i z každé stránky vlastního webu.
Jednotlivé stránky webu si mezi sebou Pagerank také předávají, stejně jako je předán pagerank stránce cizí.

Tématický pagerank 

Tématický pagerank je situace, kdy vyhledávač zohledňuje kromě samotné hodnoty předávaného pageranku také téma obou webů (odkazujícího a odkazovaného). Pokud oba weby mají téma společné, pak hodnota takového odkazu je samozřejmě vyšší. Pokud odkazuje web zoologické zahrady na web kovohutního průmyslu, vyšší hodnotu takový odkaz nemá.
Aktualizováno Čtvrtek, 26 Duben 2012 03:52
 
Google PageRank PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Sobota, 10 Prosinec 2011 15:46

Google PageRank

Přesnou hodnotu PageRank vyhledávače Google, zná jen Google sám. My ostatní máme pro orientaci k dispozici Google Toolbar Pagerank (GTPR). Jedná se o hodnotu odvozenou ze skutečného Pagrank, kterou si kdykoliv můžeme přečíst v Google Toolbaru.

Google Toolbar PageRank a skutečný PageRank je něco úplně jiného!

Skutečný PageRank google

Skutečný PageRank nabývá vysokých hodnot (pro větší rozlišovací možnosti). Obměňuje se neustále a je používán jako kritérium pro řazení výsledků vyhledávání.

Toolbarový PageRank

PageRank, který ukazuje Google Toolbar může mít hodnotu 0 až 10 (resp. 0/10 až 10/10). Obměňuje se nepravidlně cca jednou za tři měsíce a na řazení ve vyhledávání žádný vliv nemá. Je ale odvozeninou skutečného PageRanku a tak slouží pro hrubý odhdad jak na tom asi ten web je.

Aktualizováno Čtvrtek, 26 Duben 2012 03:54
 
AdWords PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Sobota, 10 Prosinec 2011 15:55

Google AdWords

Google AdWords je textová reklama na klíčová slova, kde inzerent neplatí za zobrazení, ale až za proklik (PPC), tedy skutečně až za návštěvníka svých stránek.

Kde se reklama Google AdWords zobrazuje?

Reklamní inzeráty se zobrazují jednak na samotném Googlu, jednak na partnerských vyhledávačích (AOLAsk Jeeves nebo české Tiscali) nebo obsahových serverech (tomu se říká AdSense). Na Googlu je to ten pravý sloupeček s nadpisem „sponzorované odkazy“ a modrý pruh nahoře nad prvními výsledky přirozeného vyhledávání. U partnerských vyhledávačů se pak zobrazují obvykle přímo nad výsledky vyhledávání.

Jak to funguje

Inzerent si založí v Google AdWords účet a může si vytvářet reklamní kampaně, sestavy a inzeráty. Nejdřív trochu vysvětlím pojmy:

  • Reklamní kampaň – na jednom účtě může být libovolné množství kampaní, kampaň defacto znamená web, pro který se reklamy vytváří. Mám-li třeba pět webů a chci-li je všechny propagovat, udělám si pět kampaní
  • Reklamní sestava – v každé kampani, mohu mít libovolné množství reklamních sestav. Sestavy jsou nějaké ucelené celky, které chci propagovat. Prodávám-li třeba na svém webu 10 produktů, vytvořím pro každý vlastní reklamní sestavu.
  • Reklamní inzerát – pro každou sestavu mohu mít jeden až tři různé inzeráty, které Google při zobrazování střídá.
 

Co je třeba nastavit

Pro reklamní kampaň je potřeba vytvořit název. To může být cokoliv, slouží pouze inzerentovi, aby se ve svých kampaních vyznal (obvykle tedy název webu). Dále je třeba nastavit denní limit kampaně, tj. kolik peněz chceme do kampaně denně investovat. Každá kampaň může mít jiný limit. Dále se nastavuje datum ukončení kampaně (pro časově omezené kampaně), optimalizace výběru reklamzobrazování v partnerských vyhledávačích (lze zakázat), zobrazování v AdSense (lze zakázat), cílový jazyk (např. vyhledávání v češtině) a cílová země (cílová URL).

Pro reklamní sestavu je také vytváří název, opět je to jedno, nikde se to nezobrazuje, typicky je to, co sestava inzeruje, tedy název produktu, skupiny produktů, apod. Dále se nastavuje maximální cena za proklik. To je cena, kterou je inzerent maximálně ochotný za proklikntutí inzerátu této sestavy zaplatit (opakuji maximální, nikoli skutečná, cena kterou za proklik zaplatí může být ve skutečnosti mnohem nižší). Pro každou sestavu to může být samozřejmě jiná cena.
Pro reklamní inzerát je třeba vytvořit titulek odkazu. Je to text, který se zobrazuje jako odkaz, jeho délka je maximálně 25 znaků. Poté následuje text inzerátu, ten má dva řádky, každý řádek max. 35 znaků. Potom se vyplní cílová URL (adresa, na kterou se uživatel po kliknutí dostane). Její délka je max. 1024 znaků a měla by to být co nejkonkrétnější stránka vztahující se k inzerátu. Je chyba mít např. pro všechny produkty jako cílovou URL titulní stránku. Viditelná URL je adresa, která se zobrazí pod popiskem inzerátu (max. 35 znaků
Potom už je potřeba vyplnit jen klíčová slova, při jejichž vyhledávání se bude inzerát zobrazovat. Je možné nastavit, aby se inzerát zobrazoval jen při vyhledávání přesně té fráze, která byla zadána nebo i při kombinacích s jinými slovy. Jde zadat negativní slova, při kombinaci s nimi se inzerát nezobrazí. Ke každému klíčovému slovu jde také určit jinou (vlastní) cílovou URL i jinou cenu za proklik než jaá je nastavená pro celou sestavu.
 

Kolik AdWords stojí

Za pořízení účtu se platí 5 dolarů, potom už se nikdy neplatí nic než prokliky. Cena za proklik je dána systémem dražby. Jak již bylo řečeno, nikdy není vyšší, než maximální cena, kterou si sami určíte. Pokud nabídnete málo, inzerát se nebude zobrazovat (Google na to upozorní), ale víc než chcete platit nebudete. Pokud se na jedno klíčové slovo zobrazuje více inzerátů, jejich pořadí je dáno jednak maximální cenou, kterou jsou inzerenti ochotni zaplatit, jednak mírou prokliku (CTR, tj. kolik % na inzerát kliklo). U obojího platí čím víc, tím líp. Pořadí je dáno součinem těchto dvou čísel, zkrátka na kom Google víc vydělá, ten má lepší pozici. Cena kliku (v dolarech) se pohybuje od jednoho centu výše.

Aktualizováno Čtvrtek, 26 Duben 2012 03:49
 
Affiliate marketing PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Sobota, 10 Prosinec 2011 15:56

Affiliate marketing

Systém Affilate u nás ještě není příliš rozšířen. Jedná se o způsob reklamy, kdy platíte až přímo za získaného zákazníka. Je to tedy provizní systém. Za zobrazování ani prokliky se neplatí nic, platí se až ve chvíli kdy člověk, který kliknul na odkaz také nakoupil. Je to vpodstatě nejméně rizikový způsob reklamy, vždy si můžete sami říct, kolik jste za získání zákazníka ochotni zaplatit a stejnou částku nakonec opravdu zaplatíte.

Někdy se používá i v kombinaci s běžným PPC systémem, kdy se majiteli stránky platí za každý klik a zároveň se platí i za získání zákazníka (samozřejmě mnohonásobně víc).
Takový typ spolupráce obvykle probíhá přímo mezi majitelem webu nabízejícím reklamní prostor a tím, kdo prostor poptává, tedy inzerentem. Systémem, který soustřeďuje nabízející a poptávající na jedno tržiště a tím jim šetří starosti jednak se sháněním prostoru/inzerenta, jednak s
technickým řešením, je u nás systém Potenza.
 

Affiliate systém pro provozovatele eshopů apod.

Pokud nechcete být affiliate partnerem, ale provozovat affiliate systém vlastní, na trhu je spousta hotových řešení za celkem rozumné ceny. Pokud chcete systém rovnou v češtině, můžete zkusit Post Affiliate Pro, je kompatibilní s u nás běžně používanými krabicovými řešení eshopů jako ShopCentrik od NetDirectu, InShop od Zoneru, osCommerce a dalšími.

 
Zpětné odkazy PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Sobota, 10 Prosinec 2011 15:57

Zpětné odkazy

Zpětné odkazy (backlinks) jsou odkazy, odkazující na stránku z jiné stránky. Nezáleží přitom na tom, jestli odkaz vede ze stejného webu (interní zpětný odkaz) nebo z webu cizího (externí zpětný odkaz).

Externí zpětné odkazy přímo zvyšují návštěvnost webu (někdo na jiném webu na odkaz klikne a navštíví můj web). Všechny zpětné odkazy zvyšují návětevnost webu i nepřímo, tím, že zvyšují pagerank stránky a zvyšují váhu klíčových slov obsažených v textu odkazu.


Vytváření zpětných odkazů 

Zpětné odkazy se dají získat:
  • samovolně (někdo na váš web sám od sebe odkáže) – nejjednodušší způsob jak toho docílit je mít zajímavý a kvalitní (anebo kontroverzní) obsah
  • výměnou s jiným webem (vy odkážete na něj, on na vás)
  • placený odkaz na jiném webu
  • přidáním odkazu do internetových katalogů
  • uvedením webu např. v kolonce web v komentářích v diskuzním fóru apod. (POZOR, podepisujete-li se odkazem na svůj web všude kam se jen pohnete a ještě se tam hýbete vlastně jen kvůli tomu odkazu, tak to je SPAM a to se nedělá!)


Anchor text 

Anchor text je text odkazu, tedy to, co je mezi tagy <a> a </a>. Pokud anchor text obsahuje klíčová slova, zvýší se pak váha těchto klíčových slov na odkazované stránce. Dokonce může být stránka vyhledávačem nalezena na nějaké klíčové slovo, které sama vůbec neobsahuje, pokud je takové slovo v textu odkazů.


Výběr konkrétní stránky

Při výběru stránky pro výměnu nebo přidání odkazů dávejte v první řadě pozor, aby stránka byla vyhledávačem vůbec zaindexovaná. Důležitý je také pagerank, ten by měl být co nejvyšší, takže čím níže bude stránka v hierarchické struktuře webu, bude pagerank pravděpodobně nižší.

Důležitý je ale také tématický pagerank, měli byste tedy vždy zvolit stránku, která tématem odpovídá té, pro kterou chcete získat odkaz. Tedy nevolit nejvyšší pagerank za každou cenu. Zvláště to platí v případě více navštěvovaných katalogů, kde umístění ve vhodné kategorii znamená i dost návštěvníků, kteří přijdou přímo z katalogu.


Odkud vedou odkazy?

Hlavní „odkazy“ na web se dají zjistit poměrně snadno. Můžeme je vyčíst ze statistik přístupů. Odkazy z webů, ze kterých moc lidí nechodí můžeme nalézt např. ve vyhledávačích Google nebo Jyxo pomocí parametru link:. Např. tedy link:www.webtvorba.cz.
Je třeba mít na paměti, že takto se nenajdou všechny odkazy. Nenajdou se odkazy ze stránek, které nemá vyhledávač zaindexované. Google navíc nevrací ani všechny zaindexované stránky, vybírá jen ty zřejmě kvalitnější. To ale neznamená, že o těch ostatních neví, jen je prostě neukáže.
Aktualizováno Čtvrtek, 26 Duben 2012 03:43
 
Banerová reklama PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Sobota, 10 Prosinec 2011 15:54

Bannerová reklama

Od klasických reklamních bannerů se postupně přechází k jiným typům reklamy – PPC, Affilate, kontextová reklama. Důvodem je tzv. bannerová slepota, tedy fakt, že lidé už si na obrovské hýbající se bannery zvykli a zkrátka je dokáží ignorovat, přehlédnout. U reklamních bannerů se platí obvykle za počet zobrazení, nikoli za proklik a získání návštěvníka se tedy s klesající mírou prokliku prodražuje.

Kdy banner použít

Pokud jste malá firma s malým rozpočtem na reklamu, pravděpodobně bude vždy výhodnější jiný způsob reklamy než banner. Bannerová reklama je obvykle špatně cílená. Reklamní bannery jsou k vidění převážně na hojně navštěvovaných serverech jako je např. Seznam. Takové stránky nemají úzce specifickou cílovou skupinu, reklama na nich se proto hodí jednak pro segenty, jejichž cílová skupina je také velmi široká (např. mobilní oparátoři).
Výborně se také bannerová reklama hodí pro brandové reklamní kampaně, tedy pro posílení značky. V tomto případě je totiž účelem, aby co co největší okruh lidí značku zaregistroval, nízká míra prokliku bannerů tím pádem vůbec nevadí.
Banner si můžete zakoupit i na menších, dobře cílených webech (např. veganství) s malou návštěvností (takových těch, co ani s reklamou vlastně nepočítají a nemají vytvořené podmínky reklamy, ceník apod. To je výhodné pro menší firmy, jednak kvůli lepší cílenosti, často i nižší ceně. Takový vhodný web budete muset aktivně vyhledat a s majitelem se na podmínkách domluvit. Výhodou obvykle bývá to, že vaše reklama může být na webu tou jedinou, uživatel jí tedy není zahlcen a té vaší si spíše všimne. I v tomto případě se ale může lépe vyplatit textová reklama.

Kolik banner stojí

Cena za umístění banneru zohledňuje několik faktorů:
- poskytovatel reklamního prostoru – jak už to tak bývá, u každého platí jiná cena
- velikost reklamního banneru – čím větší banner, tím samozřejmě dražší
- stránka, na které je banner umístěn – titulní stránka bývá obvykle nejdražší, stránky na nižší úrovni levnější
Cena se obvykle počítá za 1000 zobrazení (impresí), u těch malých webů se spíš dá dohodnout na platbě za měsíc.